Рубрики
МЕНЮ
Slava Kot
Сучасна авіація зазнала величезного технологічного прогресу, але є один показник, який залишається незмінним уже понад пів століття — швидкість комерційних літаків. Попри розвиток двигунів, матеріалів та авіоніки, середня швидкість більшості пасажирських літаків сьогодні така ж, як і в 1960-х роках. Крім того, в деяких випадках польоти навіть стали довшими і повільнішими.
Пасажирський літак. Фото з відкритих джерел
У 1960-х роках середня крейсерська швидкість пасажирського літака була вищою, ніж сьогодні та становила приблизно 970 км/год. Проте через економічні міркування більшість сучасних літаків літають повільніше. Комерційні літаки зазвичай рухаються на швидкості 850–925 км/год, що є оптимальним балансом між швидкістю та витратою пального. Таким чином, в авіації поняття "ефективність" не завжди означає "швидше", адже для авіакомпаній найважливішим показником є економія дорогого пального.
У 1970-х роках на ринок вийшов надзвуковий пасажирський літак Concorde, який міг подолати Атлантичний океан удвічі швидше за звичайний лайнер. Однак високі витрати на паливо та дорогі квитки зробили його нерентабельним. Concorde припинив польоти у 2003 році, і наразі подібних комерційних альтернатив не існує. Авіаперевізники орієнтуються на масового пасажира, а більшість людей обирають доступніші квитки, ніж скорочення часу в дорозі на 30–40%.
Таким чином, однією з головних причин зниження швидкості пасажирських літаків стало зростання цін на авіаційне паливо. Ще у 2008 році, коли ціни на нафту досягли рекордних позначок, авіакомпанії почали активно шукати способи скорочення витрат. Наприклад, уповільнення польоту всього на 10–15 хвилин на дальніх рейсах може заощадити тонни пального, а відповідно мільйони доларів. Це допомагає не лише зменшити витрати, а й знизити викиди вуглекислого газу.
Раніше портал "Коментарі" повідомляв про те, чому в пасажирських літаках немає рятувальних парашутів.
Також "Коментарі" писали, що одразу 9 пасажирських літаків зафіксували над Україною.
Новини