Головна Новини HI-tech інтернет Телебачення в Україні: чи зможуть телеканали витримати конкуренцію з боку інтернету
commentss НОВИНИ Всі новини

Телебачення в Україні: чи зможуть телеканали витримати конкуренцію з боку інтернету

Експерти розповіли, що допомагає телебаченню залишатися на плаву

16 жовтня 2020, 17:07 comments1092
Поділіться публікацією:

В останні роки телебачення значно поступається інтернету і все більше людей, особливо молоді, йдуть від екранів телевізорів в онлайн. Водночас, телеканали розвиваються і продовжують вкладати гроші в це. "Коментарі" разом з експертами розбиралися, чому олігархи продовжують фінансувати телеканали і як може змінитися ситуація в майбутньому.

Телебачення в Україні: чи зможуть телеканали витримати конкуренцію з боку інтернету

Телебачення в Україні й олігархи

Телевізійний бізнес рідко буває прибутковим, та й в Україні донат (пожертвування) медіа не працює, тому всі основні телеканали і медіахолдинги належать олігархам, пояснює Ксенія Омельченко, PR-консультант, співзасновник BASE Agency.

"Натомість на утримання медіа вони отримують можливість управляти думками людей. І дотепер дуже багато українців вірять саме ТБ, — підкреслює експерт. — Наприклад, майже для 75% українців телебачення є одним з головних джерел інформації. Серед них багато людей старшого покоління, які не користуються Інтернетом, або живуть в маленьких селах, де з доступом до Мережі є проблеми. Про те, що вплив ТБ все ще велике, ми можемо судити і за результатами виборів, і щодо кандидатів в депутати в цьому сезоні".

Ксенія Омельченко звертає увагу, що паралельно медіа активно йдуть в Інтернет: ведуть сторінки в соцмережах, на YouTube, запускають рекламу, роблять SEO-оптимізацію своїх ресурсів.

"Думаю, посилення в онлайні буде тривати, а телеканали будуть ставати мультимедійними майданчиками, — зазначає експерт. — Наприклад, для ТБ давати повну версію програму, а в YouTube або соцмережах — основні яскраві тези спікерів на 1-2 хвилини. Так, і зараз більшість провідних стають ще і блогерами, ведуть фб і телеграм-канали, а блогери або лідери думок стають гостями телешоу ".

На думку Ксенії Омельченко, телеканали, і політичні проекти йдуть в онлайн, тому що цей інструмент набагато дешевше і ефективніше.

"Наприклад, щоб один ролик в соцмережах побачив мільйон користувачів, доведеться витратити не менше 10 тисяч доларів. А щоб ваш проект набув розголосу на телебачення, радіо або зовнішній рекламі, потрібно в рази більше грошей ", — підкреслює PR-консультант.

Багато людей все ще дивляться телевізори

Керівник аналітичного відділу Центру контент-аналізу Сергій Стуканов підкреслює, що інтернет і соціальні мережі все глибше входять в життя українців. І їх значення зростає.

"Однак я не можу погодитися з тим, що зараз телевізійні канали не є ефективними, або, що вони менш ефективні, ніж інтернет. Великі телеканали зараз забезпечують широке охоплення аудиторії. Дані про перегляди в прямому ефірі найбільших політичних ток-шоу країни (на каналах 1 + 1, "Україна" і т.д.) свідчать, що охоплення аудиторії може коливатися між 0,7-1,5 млн протягом двогодинного шоу. Жодне онлайн-видання або телеграм канал не можуть похвалитися такими результатам пошуку — там охоплення розраховується тисячами або в кращому випадку десятками тисяч переглядів ", — пояснює аналітик.

Про Фейсбук, на думку Сергія Стуканов, і поготів говорити не варто — через його особливостей, які експерти називають "бульбашкою".

"Ця соцмережа показує повідомлення тільки тим, кому вони цікаві. Те, тобто створює замкнутий простір. Вийти за нього можна, але для цього потрібно докласти спеціальні зусилля, які рідко хто докладає ", — підкреслює експерт.

Отже, продовжує він, — ставка на ТБ, яку продовжують робити олігархи, себе виправдовує.

"Особливо, якщо зосередити в своїх руках (наприклад, як Віктор Медведчук) цілий ряд телеканалів. Це забезпечує істотний вплив на медіаполе в масштабах країни, — говорить Сергій Стуканов. — Звичайно, для самої країни антиукраїнська риторика цих каналів створює істотні загрози, але це вже питання до СБУ ".

Разом з тим, підкреслює аналітик, важко не погодитися з твердженням, що значення онлайн-ресурсів та соціальних мереж буде зростати, особливо серед молодого покоління, яке часто не дивиться телевізор.

"Не дарма вже під час виборів президента в 2019 році важливим інструментом досягнення молодого виборця став Інстаграм. А під час київської мерської кампанії-2020 окремі кандидати (перш за все, Ірина Верещук) почали експериментувати з ТікТок. І все ж, телебачення як канал донесення інформації ще якийсь час буде залишатися ключовим — і найбільш впливовим, якщо мова йде про масову аудиторію ", — резюмує Сергій Стуканов.

Молодь віддає перевагу інтернету

Експерт у сфері комунікацій, співзасновниця Мережі захисту національних інтересів "Антс" Людмила Долгоновская зазначає: "Дослідження на цю тему фіксують чітку вікову кореляцію аудиторії. Люди старшого віку споживають більше телевізійного контенту, ніж молодь. Саме люди старшого віку є найбільш активними в електоральному сенсі, тому і привабливими для олігархів, які використовують телеканали як засобу політичного впливу ".

На думку Людмили Долгоновской, не можна провести чітку межу між телебаченням і Діджитал. Адже все топові інформаційні телеканали нашої країни активно представлені в соціальних мережах і YouTube.

"Крім того, відеоконтент, який є найбільш затребуваним видом інформаційного продукту, можна якісно зробити, маючи відповідні технічні потужності. Такі є саме у телеканалів, — підкреслює експерт. — Тому я аби "не списувала" інформаційні телеканали з палітри суб'єктів медіаринку ".

Раніше "Коментарі" писали, що Верховній Раді пропонують розглянути законопроект, який заборонить представникам медіа висловлювання, що заперечують факти військової агресії Росії і окупації нею частини території України, а також ведення цією країною гібридної війни проти України.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення


Новини