Головна Статті HI-tech технології Штучний інтелект та світова економіка: основні тенденції 2024 року
commentss Cтатті Всі новини

Штучний інтелект та світова економіка: основні тенденції 2024 року

Тренди штучного інтелекту, які будуть домінувати у 2024 році.

14 лютого 2024, 06:30
Поділіться публікацією:
Автор:
avatar

Slava Kot

У 2024 році впровадження штучного інтелекту (ШІ) почне приносити відчутні бізнес-результати. Ця технологія, яка включає в себе здатність обробляти і генерувати текстовий, голосовий і відеоконтент, допомагає компаніям підвищувати продуктивність, сприяє інноваціям і стимулює творчість. За оцінками міжнародної консалтингової компанії McKinsey & Company, програми штучного інтелекту можуть приносити від 2,6 до 4,4 трильйона доларів США щорічно в світову економіку за різних бізнес-сценаріїв.

Штучний інтелект та світова економіка: основні тенденції 2024 року

Основні тенденції штучного інтелекту у 2024 році. Фото з відкритих джерел

Пропонуємо вашій увазі 12 трендів ШІ, які будуть домінувати у 2024 році.

Подальший розвиток генеративного ШІ

Генеративний ШІ, або штучний інтелект, який використовується для створення контенту і графіки, став головним технологічним трендом 2023 року. Найголовніше, що він охопив не лише гігантів індустрії, а й почав відігравати важливу роль у невеликих компаніях, навіть тих, що складаються з однієї людини.

У 2024 році генеративний ШІ буде використовуватися для обробки та інтеграції різних типів даних, таких як текст, зображення та аудіо, а також для створення аналітики, управління проектами та кодування. Якість і релевантність контенту, створеного за допомогою ШІ, також зростатиме, і в той же час, ймовірно, будуть спроби законодавчо врегулювати пов'язані з цим питання, такі як авторське право, маркування контенту, створеного за допомогою ШІ, або боротьба з неправдивою інформацією.

Кастомізація корпоративного ШІ

Кастомізація (процес адаптації та налаштування під конкретну аудиторію чи потреби) штучного інтелекту на підприємствах буде тільки зростати, оскільки компанії впроваджують індивідуальні генеруючі додатки для ШІ. Ці програми призначені для задоволення конкретних потреб бізнесу шляхом інтеграції власних даних і допомагають забезпечити більш точні та релевантні відповіді.

Ця тенденція свідчить про перехід до більш ефективних і персоналізованих бізнес-рішень на основі штучного інтелекту. Наприклад, глобальна мережа роздрібної торгівлі може використовувати регіональні моделі штучного інтелекту, які навчаються на таких даних, як вподобання клієнтів.

Моделі ШІ з відкритим кодом

У 2024 році моделі штучного інтелекту з відкритим вихідним кодом набудуть значної популярності, що дозволить компаніям прискорити зростання за рахунок поєднання цих моделей з даними клієнтів у реальному часі. Така синергія підвищує продуктивність та економічну ефективність.

Голосові боти в телефонній підтримці

Голосові боти, тобто голосові телефонні асистенти, присутні на ринку вже кілька років, але їхня якість зростає з кожним роком. Сучасні голосові боти здатні розуміти складні наміри абонента, а завдяки інтеграції з такими рішеннями, як ChatGPT, вони можуть вести все більш невимушені розмови. Розвиток голосових ботів йде пліч-о-пліч з розвитком штучного інтелекту, на основі якого вони працюють.

Голосові боти все частіше використовуються для автоматизації процесів обслуговування клієнтів у компаніях, стаючи частиною більшого технологічного тренду, який включає автоматизацію всієї бізнес-діяльності. Очікується, що кількість голосових помічників у світі досягне 8,4 мільярда у 2024 році (це більше, ніж населення планети), подвоївшись з 2020 року, коли їхня кількість становила 4,2 мільярда. Наступним кроком, ймовірно, стане розуміння голосовими ботами людських емоцій.

Галузеві хмарні платформи

Зростає значення галузевих хмарних платформ, завдяки яким компанії обмінюються даними для збільшення прибутку за рахунок продажу інформації і в той же час отримують вигоду від знань інших компаній. Галузева хмара пропонує спеціалізовані послуги та дані, які вирішують проблеми, характерні для певної галузі.

Така економіка спільного використання інформації призведе до загального підвищення конкурентоспроможності та інноваційності секторів економіки, і в той же час допоможе полегшити інфраструктуру окремих компаній за допомогою рішень, які можна знайти на платформі.

Комплексна автоматизація бізнесу

Впровадження автоматизації в компанії — це один з технологічних трендів, який залишається актуальним вже кілька років, але в 2024 році акцент буде зроблено на двох аспектах: інтеграція бізнесу з рішеннями штучного інтелекту та консолідація всіх бізнес-процесів під однією парасолькою, якою може бути, наприклад, сучасна ERP-система, але також і інше рішення, адаптоване під конкретну організацію.

Комплексна автоматизація не тільки підвищить ефективність компаній, але й дозволить їм легко масштабуватися та реагувати на виклики ринку. Це також стимулюватиме інновації: люди, звільнені від виконання одноманітних завдань, матимуть більше простору для творчості. Завдяки доступу до великої кількості даних усі підрозділи компанії також зможуть оперувати найновішою інформацією та обмінюватися нею в режимі реального часу.

Аналітика великих даних

Великі масиви даних, що генеруються бізнесом та іншими джерелами, завдяки автоматичному аналізу (з великою часткою штучного інтелекту) використовуються для покращення роботи компаній. Вони вже впроваджуються такими компаніями, як Netflix, щоб рекомендувати людям фільми на основі їхньої історії перегляду, або Uber, щоб планувати прайс-листи і маршрути автомобілів на основі аналізу попиту.

Згідно з дослідженням незалежної аналітичної компанії Forrester, обсяг неструктурованих даних, якими володіють компанії, подвоїться у 2024 році. Варто зазначити, що завдяки генеративному ШІ більше людей на різних рівнях компаній матимуть доступ до висновків, зроблених на основі цих даних, а менші компанії також зможуть використовувати великі дані. Генеративний ШІ також зможе створювати новий контент на основі існуючих даних. Таким чином, два різні технологічні тренди, поєднуючись, створюють нову якість.

Прийняття рішень за допомогою штучного інтелекту

Штучний інтелект, маючи доступ до вищезгаданих даних, також допомагатиме менеджерам у прийнятті бізнес-рішень. Ці рішення можна буде приймати швидше (комп'ютер здатен за короткий час обробити мільйони доступних фрагментів інформації і запропонувати висновки) і більш об'єктивно — не лише на основі людського досвіду та інтуїції, а й на основі точних даних. Однак це стане можливим лише за умови розуміння ширшого культурного, етичного та соціального контексту, доступного людині, адже технологічні тренди не можна оцінювати у відриві від людського досвіду.

Наприклад, штучний інтелект допоможе проаналізувати ринкові дані, щоб спрогнозувати потенціал або запропонувати ціну нового продукту, організувати хаотичну інформацію в чіткі категорії, щоб допомогти приймати рішення, або оцінити всі фактори ризику в конкретному проекті.

Кібербезпека

Кібербезпека — один з технологічних трендів, який з кожним роком набуває все більшого значення, але у 2024 році вона буде особливо важливою через нові потужні загрози, пов'язані з розвитком штучного інтелекту, такі як неправдива інформація, нові види шахрайства та діп-фейки. Парадоксально, але ШІ може бути найкращим захистом від атак — аналізуючи мільйони фрагментів інформації та виявляючи в них порушення, він здатен виявляти загрози та реагувати на них швидше, ніж людина.

До кібербезпеки слід ставитися більш комплексно, ніж раніше. У звіті Gartner Top Strategic Technology Trends 2024 йдеться про концепцію управління безперервним впливом загроз, яка включає в себе не тільки безперервне виявлення і діагностику, а й прогнозування майбутніх кіберзагроз.

Розвиток IoT (Інтернету речей)

Обсяг ринку Iзбільшиться в 2024 році до 19,2 мільярда підключених пристроїв.

Інтернет речей набуває все більшого значення в таких сферах, як виробництво, логістика, сільське господарство та охорона здоров'я, але багато компаній з інших секторів також використовують ці технології для підвищення ефективності своїх операцій — аналізу виробничих даних, автоматизації бізнес-процесів або створення нових послуг і продуктів.

IoT також означає розумні будинки, які адаптуються до індивідуальних потреб своїх користувачів, і ряд міських пристроїв, що використовуються, наприклад, для управління дорожнім рухом, моніторингу погоди або безпеки. Найважливішою майбутньою зміною є збагачення цієї екосистеми рішеннями зі штучного інтелекту, що дозволить її ще більше вдосконалити.

Метапростір

Метасвіт — це віртуальний еквівалент реального світу і простір, в якому компанії можуть працювати, продаючи віртуальні товари і використовуючи віртуальну валюту. Хоча цей технологічний тренд повільно розвивається вже кілька років, за прогнозами Bloomberg Intelligence, у 2024 році цей ринок досягне 800 мільярдів доларів США.

Метасвіт — це місце, де використовуються гучні технології останніх років, такі як NFT, доповнена реальність або блокчейн. Серед найімовірніших можливостей його використання — продаж та обмін віртуальними творами мистецтва, планування міського простору, інтеграція зі штучним інтелектом (у тому числі використання віртуальних помічників та контенту, створеного ШІ) та гейміфікація.

Розподілені команди

Цей технологічний тренд бере свій початок ще з часів пандемії, коли люди почали працювати з дому. Дистанційна робота, незважаючи на комунікаційні виклики, довела свою найбільшу перевагу — ця модель дозволяє створювати команди на основі набагато ширшої бази спеціалістів, ніж у випадку з традиційними компаніями. Так створюються розподілені команди, для яких сучасні технології є головною поєднуючою ланкою співпраці.

У 2024 році технології, що підтримують команди, які працюють неповний робочий день, продовжать розвиватися, включаючи кращі засоби обміну миттєвими повідомленнями, більш доступні хмарні технології, стабільніший інтернет і веб-інструменти для спільної роботи для різних функцій підприємства. Завдання цього року — об'єднати ці інструменти в цілісну екосистему, яка максимально точно імітуватиме реальну співпрацю в реальному часі, забезпечуючи при цьому доступ до інформаційних ресурсів, якими користується команда.

Потенціал штучного інтелекту величезний, і його вплив тільки починається. Тому всі, хто добре проінформований та адаптивний до змін, можуть використати можливості штучного інтелекту для побудови більш ефективного, інноваційного та інклюзивного майбутнього.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини