Головна Статті HI-tech ігри Ринок розробки мобільних ігор в Україні: вбивати час уже не так весело, як раніше
commentss Cтатті Всі новини

Ринок розробки мобільних ігор в Україні: вбивати час уже не так весело, як раніше

Що відбувається на IT-ринку в Україні та чому українські розробники втрачають робочі місця

22 грудня 2021, 09:00 comments188414
Поділіться публікацією:

Ринок розробки мобільних ігор в Україні: вбивати час уже не так весело, як раніше

Яка ситуація на ринку розробок онлайн-ігор, фото з відкритих джерел

Сьогодні світ ігор умовно ділиться на дві великі категорії.

Перша – це "професійні ігри", для яких потрібні потужні комп'ютери та чималі гроші. А друга – так звані "казуальні ігри". Мобільні ігри типу "три в ряд", всілякі головоломки і звичайно ж онлайн-казино – все це входить у категорію "казуальних ігор". Незважаючи на свою зовнішню простоту, ринок казуальних ігор — це великі гроші.

За оцінками експертів аналітичного видання Transparency Market Research, вже до 2024 року частку казуальних ігор припадатиме приблизно $97 млрд.

Для українського ІТ-сектору розробка казуальних ігор – це велика можливість. Фахівці можуть показати себе на світовій арені, влаштуватися на транснаціональну компанію і вийти на високий рівень заробітних плат.

Але, на жаль, ситуація з гейміндустрією в Україні не дуже проста. Більше того — події останнього часу сильно похитнули гармонію, що встановилася, і привели до масових скорочень і реструктуризацій. На внутрішніх медіа-ресурсах часто почали з'являтися "анонімні заяви" від працівників великих світових компаній, які займаються розробкою казуальних ігор. Це спонукало до аналізу інформації на підтвердження її об'єктивності.

Аналіз показав, що складності роботи компаній в індустрії не приховуються: медіа регулярно публікують інформацію, яка прямо чи опосередковано говорить про проблеми всередині структур. Головне ж питання полягає в тому, наскільки самі компанії серйозно ставляться до українського ринку та українських фахівців. Це справді професійне ділове ставлення, чи просто спроба отримати бажане за низькою ціною.

Почнемо з найбільшого ринкового гравця – компанії Playtika, яка сьогодні посідає 16-те місце у світі з річним оборотом $2,37 млрд.

Компанія примітна тим, що за останні 10 років її було продано двічі. Вперше ще на етапі стартапу за $160 млн, а вдруге вже у 2016 році – китайській компанії за $4,4 млрд.

Незважаючи на те, що Playtika була заснована двома ізраїльськими бізнесменами, спочатку вона піднімалася силами українських розробників. Тобто нинішня транснаціональна корпорація багато в чому завдячує українським "кодерам" – і справа не в грошах.

Сьогодні ж, після випуску акцій на первинній фондовій біржі (IPO) і залучення великої суми грошей у зв'язку з обставинами, що "змінилися" і "ризиками, пов'язаними з країною", керівництво ухвалило рішення реструктурувати український сегмент розробників.

У першому кварталі 2022 року начебто буде проведено часткове скорочення, а тим працівникам, що залишаться, запропонують "переїзд" до румунського Бухаресту у зв'язку з релокацією українських офісів.

Ще один приклад масштабних складностей для ігрової індустрії в Україні, що явно зароджуються, – компанія Murka Games, яка знаходиться на десятому місці в списку найуспішніших компаній ігрового сегменту.

Аналіз Murka актуальний через масові анонімні скарги з боку співробітників. У 2019 році компанія була продана американській Blackstone Group майже за $100 млн. З цього моменту розпочалися кадрові зміни в управлінському строю компанії. Американський менеджмент почав реалізовувати власні прагнення і цим розладнав роботу українських розробників.

Люди почали йти, показники падати, а класична американська схема "купити невелику компанію — зробити її більше за короткий час — потім продати втридорога" почала давати збій. У приватній бесіді Анатолій Геніс – голова зі стратегічного розвитку компанії Murka Games та автор лекції "Як побудувати сильну та успішну команду" – висловив несхвалення щодо внутрішньої перебудови:

“Менеджмент не справляється з тим, що відбувається у компанії, людям доводиться постійно овертаймити. Ми працюємо над покращенням нинішньої ситуації, але нова стратегія розвитку змушує нас часом до жорстких дій. З головних побоювань я можу назвати навіть не відтік цінних фахівців, а псування репутації компанії. Це насамперед заважатиме пошуку нових працівників”.

Крім прямого коментування того, що відбувається, про нестабільність роботи компанії говорить ще й той факт, що співзасновник Murka Games Антон Красний, який керував її роботою 10 років, цього року залишив свою посаду через розбіжності в поглядах з новими власниками. На цей рахунок у своєму інтерв'ю Антон дає дуже відверті коментарі:

“Виникли певні непорозуміння з новим власником. У нас почали кардинально розходитись думки щодо важливих питань. Я не стодоларова банкнота, щоб усім подобатися, було прийнято рішення про те, що я піду. Плюс, менеджмент, призначений тими самими інвесторами, залишав бажати кращого. Побудова роботи, атмосфера в колективі та всі ті речі та цінності, які допомогли привести Мурку до успіху, ігнорувалися”.

За обставин, що склалися, співробітники компанії Murka або зазнають навантажень з боку керівництва, або розривають контракти і відправляються у вільне плавання.

Яскравий приклад – компанія Blackwood Games. На початку 2021 року її без будь-яких попередніх заяв залишає голова та засновник Михайло Хаймзон. Разом з ним компанію залишає верхівка менеджерського складу та навіть HR-департамент. Після цього компанія різко припиняє співпрацю з Mail.ru Group і за рекордну кількість часу втрачає третину всіх співробітників.

Це одне із найшвидших падінь в українському геймдеві, яке ніхто з представників компанії навіть не коментує.

Що з цього випливає. Незважаючи на високі зарплати та приємні внутрішні бонуси у вигляді корпоративів та солодких подарунків, українські розробники, як і раніше, залишаються для компаній-наймачів "виконавцями третього сорту". Людям пропонують працювати у вихідні дні, ставлять перед ними вимоги щодо розвитку, а врешті-решт пропонують переїхати в країну, де оренда офісів обходитиметься компанії дешевшою та вигіднішою.

Те, що відбувається зараз у сфері ігрової індустрії – це лакмусовий папірець того, що загалом відбувається з IT-ринком в Україні.

За великим рахунком, українське IT перебуває на роздоріжжі. Зовнішня привабливість українських фахівців та їхня готовність із головою пірнати у нові проекти – це привабливо. Незабаром кожен айтішник повинен запитати себе: чим, крім цінника, він відрізняється від свого індійського конкурента? І якщо це не рівень компетенції, а отже, і законна вимога ставитися до себе шанобливо з боку керівництва, тоді відповіді на це питання немає. Як немає відповідей на десятки інших питань, які час почати ставити компаніям, які виходять на українські ринки, з їхнім бажанням отримати "добре і дешево".



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/
comments

Обговорення


Новини