Чи ліквідує нова електронна система черги до пенсійного фонду та відділів соцзахисту
Мінімальні соціальні контакти, відсутність черг та швидкий розгляд звернень обіцяють розробники Мінцифри
Прес-офіс Міністерства цифрової трансформації повідомляє, що впроваджуватиме Єдину інформаційну систему соціальної сфери в усіх областях України.
Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС) змінить умови, в яких українці отримують різноманітні довідки та інформацію про розгляд заяв. Відтепер не потрібно буде стояти в чергах і особисто спілкуватись з працівниками підрозділів Пенсійного фонду, управлінь соціального захисту. Вже створено єдину базу даних – Єдиний соціальний реєстр (ЄСР). У ній зберігається коротка інформація про осіб, застрахованих Пенсійним фондом, тобто тих, хто відраховує частину заробітної плати відповідно до законодавства України. У реєстрі записані дані основних документів громадянина та його страхові кошти.
ЄСР зроблений так, що українцям відтепер не потрібно носити з собою паперові копії документів. Він взаємодіє з іншими державними реєстрами, які автоматично підтверджують особу. З собою необхідно мати лише паспорт. Крім того система згодом буде інтегрована до порталу "Дія". Після цього українці зможуть оформити соціальну допомогу онлайн і не стояти в чергах в управліннях соціального захисту населення.
Скоротиться також час, протягом якого заява розглядатиметься і прийматиметься рішення. Таке прискорення отримується завдяки тому, що ситуацію зможе розглянути будь-який вільний соцпрацівник у будь-якому місці України. Кожен працівник матиме електронний кабінет, у який заходитиме за електронним підписом. Так як не буде особистих контактів, то зменшиться корупція і зросте відповідальність за збереження особистих даних.
З ЄІССС вже працювали чотири територіальні управління соцзахисту населення, а також територіальні громади з двох областей – Київської та Житомирської. Вони надають поки що лише сім дистанційних послуг: довідки про розмір пенсії, довідки про сплачені страхові кошти, деякі послуги для окремих категорій населення (дітей, громадян з інвалідністю, малозабезпечених, сімей з дітьми тощо).
До кінця 2023 року дистанційними стануть усі соціальні послуги. Наразі послуг налічується 100, на їх виконання щороку виділяється 800 млрд грн, а відділи соціального захисту обробляють за рік сім мільйонів паперових заяв.